ارائه یک روش ترکیبی تکراری بر مبنای روش dq برای کلاسی از معادلات انتگرال دیفرانسیل ولترا

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه به بررسی بهبود روش تکراری تقریبات متوالی برای حل کلاسی از معادلات انتگرال-دیفرانسیل ولترا با استفاده ازروش کوادراتور دیفرانسیل موسوم به ‎‎dq می پردازیم. روش ‎‎dq‎ یک روش گسسته سازی عددی برای حل معادلات انتگرال و دیفرانسیل است که مزیت اصلی آن حصول یک تقریب عددی با دقت بالا با استفاده از تعداد کم و متناهی نقاط گره ای است. در این پایان نامه با معرفی یک روش ترکیبی از دو روش تقریبات متوالی و ‎dq، ضمن پیاده سازی روش به بررسی شرایط همگرایی پرداخته و برخی نتایج عددی را نیز ارائه می کنیم. در هر حالت جواب های عددی حاصله را با نتایج عددی حاصل از برخی روش های تقریبی مقایسه خواهیم کرد. مبنای اصلی کار این پایان نامه براساس مراجع‎{1}‎ و ‎{21}‎ می باشد.

منابع مشابه

روش محاسباتی برای حل معادلات انتگرال ولترا- فردهلم ترکیبی غیرخطی

در این مقاله، حل معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی، بااستفاده ازتوابع بلاک - پالس اصلاح شده سه بعدی(m3d-bfs) بررسی شده است. این روش معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی را به دستگاه معادلات غیرخطی جبری تبدیل می کند. شرح مثال ها گویای کارایی و سادگی روش ارایه شده می باشد.

متن کامل

موجکهای چبیشف برای حل عددی معادلات انتگرال تصادفی ولترا با روش کمترین مربعات

این مقاله با استفاده از موجک چبیشف و روش کمترین مربعات، یک روش تقریبی برای حل معادله انتگرال ایتو-ولتراارائه می دهد. معادله انتگرال ایتو-ولترا با روش کمترین مربعات به وسیله موجک چبیشف به یک دستگاه معادلات خطیتبدیل می شود که آنالیز خطای روش پیشنهادی، ارائه شده و سرعت همگرایی نیز اثبات شده است. همچنین مثال هایعددی میزان دقت و کارآمدی این روش را نسبت به روش ماتریس عملیاتی تصادفی نشان می دهند.

متن کامل

ارائه مدل معادله انتگرال-دیفرانسیل برای شیوع سوءمصرف مواد مخدر

Objective: As drugs use spreading has grown worldwide and depends on social interactions of addicted individuals on another people. The aim of this paper is to introduce an integro-differential equation model for drugs use spread among people of the observed population. Method: The connection structures of the discrete systems tend to be richer than that of the integro-differential equation mod...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023